Het adviesgesprek. Wat doen wij? Wat doe jij?
Ljubica Pesic
Ljubica Pesic
Intake Intake
Illustratie van een blije klant haar duimen omhoog

Het adviesgesprek. Wat houdt dat eigenlijk precies in? Bij Brandmeester loopt het allemaal net wat anders dan bij een gemiddeld advocatenkantoor. In plaats van een intakegesprek heb je bij ons een adviesgesprek. Dit roept soms best weleens wat vragen op. Hoe weet ik of mijn vraag beantwoord wordt? Wat kan ik van dit gesprek verwachten? Heeft de advocaat wel genoeg documenten om mij goed te adviseren? In deze blog hoop ik mogelijke vragen die je hebt te beantwoorden. Zodat je weet waar je aan toe bent en vol vertrouwen het adviesgesprek in kan gaan.

Voor het adviesgesprek dat je bij Brandmeester krijgt, bereiden onze advocaten zich zorgvuldig voor. Daarom betaal je ook voor dit gesprek en is het geen gratis intake. Je krijgt een maatwerkadvies. Hoe uitgebreid dit advies zal zijn, hangt af van de complexiteit van je zaak. Onze advocaten doen hun uiterste best om je in het adviesgesprek een volledig advies mee te geven. Door hun ervaring en expertise kunnen zij zich aan de hand van je verhaal alvast voorbereiden op mogelijke deelvragen en deze beantwoorden.

Helder

Ook kan je er zeker van zijn dat je een helderder beeld hebt van je zaak als je het adviesgesprek weer verlaat. Zo zal een van onze advocaten je altijd helder en eerlijk informeren over je kansen. Dit betekent dat wij het je ook laten weten als je zaak geen kans van slagen heeft. Mogelijk vraag je je nu af: “Maar waarom zou ik betalen voor een adviesgesprek als het advies negatief is?” Toch is het goed om te weten dat ook een ‘negatief’ advies je duidelijkheid en rust kan bieden. Je weet dan namelijk precies waar je aan toe bent.

Kortom, je behandelaar zal je altijd een goed beeld van je kansen en mogelijkheden geven. Toch kan je van Brandmeester ook een praktisch advies verwachten. Zo kan je advocaat je uitgebreid vertellen of je je kosten kan verhalen - bijvoorbeeld bij je werkgever - als je ervoor kiest om door te gaan naar de volgende stappen. En of het überhaupt wel lonend voor je is om de stap naar onderhandelen te nemen. Hierin onderscheidt Brandmeester zich duidelijk van andere advocatenkantoren. Ons advies of je wel door moet gaan met een zaak baseren wij niet op onze winst maar op jouw succes.

Wisselwerking

Hoe bereid je je goed voor? Belangrijk om te weten is dat het gesprek een wisselwerking is tussen jou en je advocaat. Een goed geformuleerde vraag helpt je advocaat enorm op weg. Brandmeester streeft ernaar om iedereen toegankelijke en betaalbare rechtshulp te bieden. Om onze diensten betaalbaar te houden, moeten wij natuurlijk ook een maximum stellen voor de hoeveelheid van informatie die wij kunnen verwerken voor het adviesgesprek.

Je mag ervan uitgaan dat de advocaat voldoende informatie heeft voor het adviesgesprek als je deze inplant. Het adviesgesprek is vrijwel altijd het eerste contact tussen jou en de behandelaar. Let op: vaak worden de vragen die je stelt via de contactknop beantwoord in het adviesgesprek zelf.

Persoon die de online check doet

Goede raad is duur maar dus niet bij Brandmeester. Ik hoop dat je zo een beter beeld hebt gekregen over het verloop van het adviesgesprek. Een van onze advocaten geeft je graag verder juridisch advies.

Doe de check

Lees ook

covergemoedsrust_square

Waarom transparantie in juridische kosten cruciaal is voor je gemoedsrust

BrandMR | kosten | Uurtarieven | adviesgesprek
Ljubica Pesic
Ljubica Pesic
Ljubica Pesic
Intake Intake
Bekijk al mijn berichten

Actueel

lekkage square

Lekkage aan het dak van nieuwe woning ontdekt? Dit is wat je moet doen!

Huis en wonen | Ingebrekestelling | Lekkage | Woning
Wim Hermans
Blokker en Stella (square)

Blokker heeft surseance van betaling gekregen, Stella heeft het aangevraagd, wat betekent dit voor jou?

Aankopen en geld | betaling | winkel | faillissement
Floris van der Weijden
Autodealer (square)

Veel autoverkopers negeren onterecht de wettelijke garantie

Aankopen en geld | garantie | Auto
Floris van der Weijden

Doe de check 088 018 84 05