“Ik vond € 20.000 vergoeding veel te weinig”

Verhuizen, verbouwen. En in al die tijd je lunchroom (gedwongen) niet kunnen openen. Oké, Dirk wist dat hij er iets moois voor terugkreeg. Maar hij wilde wel een passende vergoeding krijgen voor de periode dat zijn zaak dicht moest blijven. Met hulp van BrandMR slaagde Dirk daar ook in.

Sluitingsvergoeding

Een gedwongen verhuizing en verbouwing? Hoe zit dat precies? Het heeft alles te maken met het winkelcentrum in Zaandam waar de lunchroom van Dirk gevestigd is. “Dat winkelcentrum (Westzijde) was al twintig jaar oud, en daarom rijp voor verbouwing”, vertelt Dirk. “Daar was ik het volledig mee eens. Het betekende wel dat het winkelcentrum een hele andere indeling kreeg. Ook mijn zaak kreeg een nieuwe plek aangewezen. Het was niet ‘even’ simpel verhuizen en de winkel snel weer opengooien. Nee, dat pand moest nog behoorlijk verbouwd worden. Prima, maar voor de gemiste inkomsten wilde ik wel een sluitingsvergoeding krijgen.”

De eigenaar van het winkelcentrum bood hem een vergoeding aan van € 20.000. Veel te weinig in de ogen van Dirk. “Dat bedrag had m’n gemiste inkomsten én de verbouwingskosten moeten dekken. Dat ging natuurlijk nooit lukken. Ik had van tevoren al een gevoel dat het bedrag zo laag zou uitvallen. De eigenaar wilde zo min mogelijk kosten kwijt zijn aan de verbouwing. Ik wilde het niet laten bij die € 20.000 en besloot de hulp van BrandMR in te schakelen om die vergoeding hoger te krijgen.”

Goed samenspel

Advocaat Patrick Jongeling stond Dirk bij. Zij waren het er vrij snel over eens dat de vergoeding € 100.000 moest worden. En die missie slaagde. “Ik was erg blij hoe Patrick omging met de zaak. Hij deed alles in goed overleg met mij. Soms was ik het niet eens met hem, maar daar kwamen we dan altijd wel uit. Ik wil nog weleens reageren uit emotie, terwijl Patrick rustig bleef en het overzicht bewaarde. Het was een goed samenspel tussen ons.”

Inmiddels kan Dirk weer vooruit kijken. Zijn lunchroom is mooi verbouwd, er komt een nieuwe website aan – en het belangrijkste – zijn klanten weten hem weer te vinden. “Ik ben erg tevreden nu. Zeker als je bedenkt dat de horeca het op dit moment erg lastig heeft. Mede dankzij de hulp van BrandMR kan ik me weer volledig focussen op wat ik het leukst vind: de lekkerste broodjes van Zaandam maken!”

Persoon die de online check doet

Hulp nodig?

Kan jij net als Dirk ook wel wat hulp gebruiken? Schakel dan BrandMR in. Wij voorzien je van juridisch advies in eenvoudige stappen voor een vaste, lagere prijs. Je weet direct wat je kansen zijn en wat het je gaat kosten.

Doe de gratis check en je weet binnen een paar minuten al of BrandMR je verder kan helpen.

Doe de check

Actueel

Dat weiger ik te tekenen overview

‘Toen heb ik gezegd: "Dat weiger ik te tekenen.”’

Werk en inkomen | Vaststellingsovereenkomst | klantverhaal | ervaring
Michelle de Kip
coverkoopovereenkomst_saskia

“En geloof me, als het niet zo zou zijn, zou ik het ook zeggen”

Huis en wonen | Procederen | Rechtszaak | Koopovereenkomst
Arthur Overweel
hiroshi-tsubono-kyknSeOD1H8-unsplash

“Het was alsof ik een moord gepleegd had”

Werk en inkomen | Ontslag | Onderhandelen | Op staande voet
Michelle de Kip

Doe de check