Volmacht

BrandMR B.V. heeft een volmacht en heeft de bevoegdheid gekregen om namens de verzekeraar Anker Insurance Company rechtstreeks op te treden als gevolmachtigd agent. Vergunning is verkregen van de AFM.

logo BRANDMR_BALLON_RGB.png

BrandMR Groep

Het recht voor iedereen toegankelijk en betaalbaar maken. Dat is waar BrandMR Groep voor staat. Hoe wij dat precies doen? We vertellen je er graag meer over.

Meer over BrandMR Groep

Veelgestelde vragen

Je kunt ons op werkdagen altijd bereiken tussen 8.30 en 17.30 uur, zowel telefonisch via 088 018 8405 als via de chat. Ben je alleen beschikbaar buiten deze uren? Geen zorgen, laat gewoon een bericht achter in de chat, en we nemen later contact met je op.

Mocht het even druk zijn en alle medewerkers zijn in gesprek, dan is de maximale wachttijd vijf minuten. Je betaalt enkel het lokale tarief, plus eventuele kosten van je mobiele telefoon. Er is geen vervelend keuzemenu. Je krijgt direct een medewerker aan de lijn, tenzij we allemaal bezet zijn.

BrandMR is een professionele juridische dienstverlener en geen verzekeraar. Wij vallen daarom niet onder de normering/afspraken van het Verbond van Verzekeraars als het om fraudebestrijding gaat. BrandMR kan ook als Gevolmachtigd Agent niet samenwerken met centrale instituten en gebruikmaken van afspraken die voor verzekeraars gelden. Ook zijn wij geen deelnemer aan het CIS. Dit neemt niet weg dat BrandMR waar dat relevant is wel zijn handelen spiegelt aan de normen van het Verbond van Verzekeraars.

Voorop wordt gesteld dat het bij fraude gaat om opzet/bedoeling/kunnen weten, met de bedoeling om via een onjuiste voorstelling van zaken financieel eigen gewin te realiseren. Het gaat dus niet om een vergissing of onwetendheid.

Er zijn twee vormen te onderscheiden:

A Fraude ter verkrijging van dekking op de rechtsbijstandspolis
Bijvoorbeeld: de gebeurtenis is in scène gezet, een woning is niet daadwerkelijk voor eigen bewoning bestemd.

B Fraude via de rechtsbijstandspolis
Bijvoorbeeld: in een gedekte letselzaak worden door verzekerde schadeposten opgevoerd die onjuist zijn (op een bonnetje wordt bijvoorbeeld een 3 in een 8 veranderd). Kortweg: SRK Rechtsbijstand wordt voor het ‘fraudekarretje’ gespannen. Deze vorm van fraude wordt in de regel aangekaart door de wederpartij (vaak een verzekeraar).

Beide vormen van fraude zijn te herleiden tot de vraag of de verzekerde zijn informatie-/medewerkingsplicht uit de polis al of niet correct is nagekomen. Het bestrijden van fraude loopt dus altijd via het al of niet schenden van deze polis plicht.

Bij fraude bij het sluiten van een polis (‘verzwijging’) speelt BrandMR geen rol. Zo kan informatie over meldingen van vóór de ingangsdatum niet worden uitgewisseld.

Zodra wij het vermoeden van fraude hebben of door de wederpartij op dat spoor wordt gezet, nemen wij contact op met de fraudeafdeling van de risicodrager (verzekeraar), die een nader onderzoek zal starten.

Kom je er met je rechtshulpverlener niet uit? Dan kun je altijd terecht bij ons klachtenbureau. Het klachtenbureau is bereikbaar:

Per e-mail: klachten@brandmr.nl

Telefonisch: 088 – 01 88 500

Per post:
BrandMR B.V.
T.a.v. het Klachtenbureau
Oude Middenweg 17
2491 AC Den Haag

Wil je voor een goede behandeling van je klacht ook het volgende vermelden:

- Je naam, telefoonnummer en e-mailadres.
- Je dossier- of polisnummer.
- Een duidelijke omschrijving van je klacht.
- Je verwachting van BrandMR.

Wij reageren binnen vijf werkdagen na ontvangst van je klacht. Als wij niet direct een oplossing kunnen bieden, geven we aan op welk termijn je die kunt verwachten. Ben je niet tevreden over de manier waarop we je klacht hebben behandeld? Dan kun je een klacht indienen bij het onafhankelijke Klachten Instituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). Ons aansluitnummer is 300.018396.

Het beloningsbeleid van BrandMR past bij onze kernwaarden: persoonlijk en voorspelbaar en is gericht op de lange termijn relatie met en belangen van onze klanten. Om dit te realiseren is het van belang dat wij beschikken over goed gekwalificeerde en betrokken medewerkers.

De beloning van onze medewerkers bestaat uitsluitend uit een vast salaris en een 13e maand. Deze salarissen zijn marktconform en vastgelegd in een salarishuis. Het salaris is afhankelijk van het niveau van de functie. Wij zorgen ervoor dat onze medewerkers niet worden geprikkeld door de beloning tot het onzorgvuldig behandelen van klanten.

Ja, die kun je hier terugvinden.

In gesprek met de klant

Bedrijfsinformatie

BrandMR B.V.
Oude Middenweg 17
2491 AC Den Haag
KVK: 75053365
BTW: NL 8601.23.224.B01
AFM-vergunningnummer: 12048570