ONTEVREDEN OVER EEN VERBOUWING OF REPARATIE
Je bent ontevreden over de manier waarop je keukenleverancier je keuken of je badkamer heeft opgeleverd. Je had het zo ook echt niet afgesproken. Of je hebt iets aan te merken op een reparatie die is uitgevoerd aan je CV-ketel of je waterleidingen.
METEEN CONTROLEREN
Natuurlijk moeten werkzaamheden altijd worden opgeleverd zoals je dit eerder met je leverancier of installateur hebt afgesproken in een overeenkomst. Controleer het werk dan ook meteen nadat het klaar is. Of als dat mogelijk is al tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden. Constateer je een gebrek of wordt iets ander uitgevoerd dan afgesproken? Klaag dan direct schriftelijk bij de uitvoerder.
BETALING ACHTERHOUDEN
Wil je uitvoerder niets doen maar stuurt hij wel een factuur? Of moet er nog van alles hersteld worden en stuurt hij je toch al een factuur? Hou dan je betaling nog even achter. Meld het achterhouden van de betaling en de reden die je hiervoor hebt schriftelijk aan de uitvoerder. De achtergehouden betaling moet dan wel in verhouding staan tot de gebreken.
Bied altijd de mogelijkheid tot herstel. Als je het werk door een ander laat herstellen, loop je het risico dat je naast de factuur voor de gebrekkig uitgevoerde werkzaamheden ook deze herstelkosten nog moet betalen.
Meld de gebreken altijd schriftelijk en concreet.
ONTBINDEN OF SCHADEVERGOEDING
Wil je uitvoerder de gebreken niet herstellen of blijven ze gebrekkig werk leveren? Dan kun je de overeenkomst ontbinden of schadevergoeding vragen. Schakel in dat geval Brandmeester in. Een van onze kundige advocaten consumentenrecht kan je vast en zeker bijstaan. Doe de gratis online check en kijk of Brandmeester je kan helpen.