STUUR EEN SCHRIFTELIJKE INGEBREKESTELLING
Als je klant zonder goede reden je factuur niet betaalt, stuur hem of haar dan eerst een schriftelijke betalingsherinnering. Hiermee wijs je erop dat de betalingstermijn inmiddels verstreken is en dat je klant de betaling nog steeds moet voldoen. Vraag je klant om je alsnog te betalen binnen een redelijke betalingstermijn en geef aan dat als hij of zij dat niet doet, jij het bedrag per incasso zal vorderen en dat de kosten daarvan dan voor zijn of haar rekening zijn. Je kunt daarbij aangeven dat er ook rente over het factuurbedrag in rekening gebracht zal worden.
WAT ALS DE BETALING UITBLIJFT?
Betaalt je klant ook na de gestuurde ingebrekestelling niet en neemt de klant nog steeds jouw dienst of product af? Dan kun je je leveringsverplichting opschorten totdat er alsnog is betaald. Geef dit wel schriftelijk door aan je klant.
Neemt je klant niets meer van je af? Of kom je er zelf niet meer uit en wil je graag juridisch ondersteund worden? Dan kan je je vordering ook aan Brandmeester overlaten. Een van onze advocaten kan je hier vast verder mee helpen. En altijd voor een vaste prijs.
Doe de gratis online check en ervaar het zelf.